50% تخفیف تمام محصولات

12,743 نفر عضو سایت هستند.

به وب سایت آموزش برنامه نویسی خوش آمدید

برنامه نویسی، هنر حل مسائل، با استفاده از کدها و دستوراتی است که کامپیوتر می‌تواند آنها را اجرا نماید. برنامه نویسی به شما این قدرت را می‌دهد که بتوانید به کامپیوتر دستوراتی بدهید تا هر آنچه را که در توانایی سخت افزار آن باشد، انجام دهد. برنامه نویسی می‌تواند برای شما یک سرگرمی باشد، و یا به عنوان یک حرفه و شغل آن را انتخاب کنید. هدف از برنامه نویسی، ارائه‌ی راه حل‌هایی برای مسائل گوناگون، و همچنین ساده کردن کارهای تکراری و پیچیده می‌باشد. اکثر مسائل دنیای واقعی دارای یک الگوی مشخص و ثابت هستند که ما می‌توانیم آن‌ها را به صورت کد به کامپیوتر دهیم تا با قدرت و سرعت فوق العاده خود، آن مسائل را برای ما حل کند. برنامه نویسی در دنیای کامپوتر به وسیله ابزاری به نام زبان برنامه نویسی انجام می‌شود.

زبان‌های برنامه نویسی متفاوتی وجود دارند، که تنها تعداد کمی از آنها آزمون خود را پس داده، تأیید و به رسمیت شناخته شده‌اند. برخی از آنها فقط برای اهدافی خاص، و برخی دیگر برای اهداف کلی و عمومی طراحی شده‌اند و برای ساخت دامنه‌ی وسیعی از نرم افزارها استفاده می‌شوند. امروزه تعداد بیشماری زبان برنامه نویسی وجود دارد که مبتدیان می‌توانند از آنها برای شروع یادگیری برنامه نویسی استفاده کنند.

کسب مهارت در برنامه نویسی ممکن است مدت زمان زیادی برای شما به طول بیانجامد، اما ارزشش را خواهد داشت، زیرا بسیار سرگرم کننده و مفید خواهد بود. برای کسب این مهارت نیاز دارید که علاوه بر خواندن این کتاب، آموخته‌های خود را امتحان و تمرین کنید. اصول و مفاهیم برنامه نویسی را درک کنید و سعی کنید آموخته‌هایتان را در نوشتن نرم افزارهای خودتان به کار گیرید.

مطالب جدید برنامه نویسی

ماژول Math

در Ruby، از ماژول math برای انجام محاسبات ریاضی استفاده می‌شود. از متدهای این ماژول می‌توان برای گرفتن جذر یا محاسبه لگاریتم و ... استفاده کرد.

کلاس Time

کلاس Time در Ruby به شما اجازه استفاده، ذخیره، و دستکاری ساعت و تاریخ را می‌دهد.

متد ?is_a

متد ?is_a در Ruby به شما اجازه می دهد که تست کنید که آیا یک شی یک نمونه از یک نوع خاص (کلاس، زیر کلاس) است یا نه. متد ?is_a به یک پارامتر نیاز دارد و یک مقدار بولی را برمی گرداند.

Override

override یا باز نویسی، یعنی اینکه ما کاری کنیم که متدهای کلاس پایه در داخل کلاس مشتق رفتار متفاوتی از خود نشان دهند.

وراثت

وراثت به یک کلاس اجازه می‌دهد که خصوصیات یا متدهایی را از کلاس دیگر به ارث برد. وراثت مانند رابطه پدر و پسری می‌ماند به طوریکه فرزند خصوصیاتی از قبیل قیافه و رفتار را از پدر خود به ارث برده باشد.

خواص (Properties)

در Ruby برای دسترسی به متغیرهای نمونه وجود دارد و آن استفاده از Setter و Getter می باشد. Setter و Getter که به آنها Property هم گفته می شود در واقع دو متد هستند

سطح دسترسی

سطح دسترسی مشخص می‌کند که متدهای یک کلاس در چه جای برنامه قابل دسترسی هستند.

کلاس

کلاس در حکم یک نقشه برای یک شیء می‌باشد. شی یک چیز واقعی است که از ساختار، خواص و یا رفتارهای کلاس پیروی می‌کند.

برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented Programming)

برنامه نویسی شیء گرا (OOP) شامل تعریف کلاسها و ساخت اشیاء مانند ساخت اشیاء در دنیای واقعی است.

عبارات لامبدا ( Lambda expressions )

عبارات لامبدا در اصل توابع یک خطی هستند که در برخی از زبان ها به عنوان توابع بی نام شناخته می شوند.

بازگشت (Recursion)

بازگشت فرایندی است که در آن متد مدام خود را فراخوانی می‌کند تا زمانی که به یک مقدار مورد نظر برسد.

پارامترهای پیشفرض

پارامترهای پیشفرض همانگونه که از اسمشان پیداست دارای مقادیر پیشفرضی هستند و می‌توان به آنها آرگومان ارسال کرد یا نه.

محدوده متغیر

متغیرها در Ruby دارای محدوده هستند. محدوده یک متغیر به شما می‌گوید که در کجای برنامه می‌توان از متغیر استفاده کرد و یا متغیر قابل دسترسی است.

آرگومان های متغیر

با استفاده از دستورات خاص args* و kwargs** می‌توان تعداد دلخواهی از آرگومان‌ها را به متد ارسال کرد.

آرگومان های کلمه کلیدی (Keyword Arguments)

یکی دیگر از راه‌های ارسال آرگومانها استفاده از نام آنهاست. استفاده از نام آرگومانها شما را از به یاد آوری و رعایت ترتیب پارامترها هنگام ارسال آرگومان‌ها راحت می‌کند.

زبان های برنامه نویسی

12,743 نفر عضو سایت هستند.

محصولات