50% تخفیف تمام محصولات

12,797 نفر عضو سایت هستند.

به وب سایت آموزش برنامه نویسی خوش آمدید

برنامه نویسی، هنر حل مسائل، با استفاده از کدها و دستوراتی است که کامپیوتر می‌تواند آنها را اجرا نماید. برنامه نویسی به شما این قدرت را می‌دهد که بتوانید به کامپیوتر دستوراتی بدهید تا هر آنچه را که در توانایی سخت افزار آن باشد، انجام دهد. برنامه نویسی می‌تواند برای شما یک سرگرمی باشد، و یا به عنوان یک حرفه و شغل آن را انتخاب کنید. هدف از برنامه نویسی، ارائه‌ی راه حل‌هایی برای مسائل گوناگون، و همچنین ساده کردن کارهای تکراری و پیچیده می‌باشد. اکثر مسائل دنیای واقعی دارای یک الگوی مشخص و ثابت هستند که ما می‌توانیم آن‌ها را به صورت کد به کامپیوتر دهیم تا با قدرت و سرعت فوق العاده خود، آن مسائل را برای ما حل کند. برنامه نویسی در دنیای کامپوتر به وسیله ابزاری به نام زبان برنامه نویسی انجام می‌شود.

زبان‌های برنامه نویسی متفاوتی وجود دارند، که تنها تعداد کمی از آنها آزمون خود را پس داده، تأیید و به رسمیت شناخته شده‌اند. برخی از آنها فقط برای اهدافی خاص، و برخی دیگر برای اهداف کلی و عمومی طراحی شده‌اند و برای ساخت دامنه‌ی وسیعی از نرم افزارها استفاده می‌شوند. امروزه تعداد بیشماری زبان برنامه نویسی وجود دارد که مبتدیان می‌توانند از آنها برای شروع یادگیری برنامه نویسی استفاده کنند.

کسب مهارت در برنامه نویسی ممکن است مدت زمان زیادی برای شما به طول بیانجامد، اما ارزشش را خواهد داشت، زیرا بسیار سرگرم کننده و مفید خواهد بود. برای کسب این مهارت نیاز دارید که علاوه بر خواندن این کتاب، آموخته‌های خود را امتحان و تمرین کنید. اصول و مفاهیم برنامه نویسی را درک کنید و سعی کنید آموخته‌هایتان را در نوشتن نرم افزارهای خودتان به کار گیرید.

مطالب جدید برنامه نویسی

پارامترها و آرگومان ها

پارامترها داده‌های خامی هستند که متد آنها را پردازش می‌کند و سپس اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقدار برگشتی از یک متد

متدها می‌توانند مقدار برگشتی از هر نوع داده‌ای داشته باشند. این مقادیر می‌توانند در محاسبات یا به دست آوردن یک داده مورد استفاده قرار بگیرند.

متد

متدها به شما اجازه می‌دهند که یک رفتار یا وظیفه را تعریف کنید و مجموعه‌ای از کدها هستند که در هر جای برنامه می‌توان از آنها استفاده کرد.

آرایه های چند بعدی

آرایه‌های چند بعدی آرایه‌هایی هستند که برای دسترسی به هر یک از عناصر آنها باید از چندین اندیس استفاده کنیم. یک آرایه چند بعدی را می‌توان مانند یک جدول با تعدای ستون و ردیف تصور کنید.

آرایه

آرایه نوعی متغیر است که لیستی از آدرسهای مجموعه ای از داده های همنوع یا غیر همنوع را در خود ذخیره می کند.

خارج شدن از حلقه با استفاده از break و next

با استفاده از کلمه کلیدی break حلقه را متوقف کرده و با استفاده از کلمه کلیدی next می‌توان بخشی از حلقه را رد کرد و به مرحله بعد رفت.

دستور each

حلقه each یکی دیگر از حلقه های تکرار در Ruby می باشد.

دستور until

دستور until شباهت زیادی به دستور while دارد با این تفاوت که عبارت شرطی آن باید برابر با false باشد تا اجرا گردد.

حلقه for…in

یکی دیگر از ساختارهای تکرار حلقه for...in است. این حلقه عملی شبیه به حلقه while انجام می‌دهد.

حلقه While

ابتدایی‌ترین ساختار تکرار در Ruby حلقه While است. ابتدا یک شرط را مورد بررسی قرار می‌دهد و تا زمانیکه شرط برقرار باشد کدهای درون بلوک اجرا می‌شوند.

تکرار

ساختارهای تکرار به شما اجازه می‌دهند که یک یا چند دستور کد را تا زمانی که یک شرط برقرار است تکرار کنید.

عملگر شرطی

عملگر شرطی در Ruby مانند دستور شرطی if…else عمل می‌کند.

دستور case

در Ruby ساختاری به نام case وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد که با توجه به مقدار ثابت یک متغیر چندین انتخاب داشته باشید.

استفاده از عملگرهای منطقی

عملگرهای منطقی به شما اجازه می‌دهند که چندین شرط را با هم ترکیب کنید. این عملگرها حداقل دو شرط را در گیر می‌کنند و در آخر یک مقدار بولی را بر می‌گردانند.

دستور if تو در تو

می‌توان از دستور if تو در تو در Ruby استفاده کرد. یک دستور ساده if در داخل دستور if دیگر.

زبان های برنامه نویسی

12,797 نفر عضو سایت هستند.

محصولات