0 امتیاز
سلام دوستان .

با عرض تبریک سال نو و ارزوی  بهترین لحظات براتون ،

دوتا سوال دارم.

یک آیا اصلا اصولی هستش که مثلا برای رنگ یک شی (لباس) در بانک اطلاعتی یک جدولی به نام رنگ ها  درست کنیم و آن جدول را دارای دو فیلد  کد رنگ و نام رنگ کنیم و کد رنگ را کلید اصلی کنیم؟ درصورتی که  ما فقط از نام رنگ می خواهیم استفاده کنیم .(چرا کد رنگ صلا باید وجود داشته باشد؟)

2: یا اینکه میتونیم یک فیلد نام رنگ که کلید اصلی یا unique بسازیم و حالا هر وقت کاربر خواست رنگ (لباس ) رو ویرایش کنه خیلی راحت ویرایش کنه !

حالا در توضیح شماره 2 من اومدم همین کارو کردم و فیلد نام رنگ به عنوان کلید اصلی قرارش دادم و مقدارش هم طبیعتا فارسی (رنگ ها) ولی sql مقدار فارسی رو آبدیت نمیکنه !! (منظورم اینکه فیلدی که کلید اصلی باشه و مقدارش هم فارسی باشه در هنگام آبدیت کردن اون رکورد زمانی که شرط رو می نویسیم و مقدار فیلد رنگ رو می دهیم تقییراتی اعمال نمی شود. ولی به محض ینکه مقدار اون فیلد رو انگلیسی کردم کوئری جواب داد و ابدیت انجام شد.!

حتی از علامت N بعد از = فیلد مورد نظر و قبل از مقداری که باید مقایسه شود هم دادم ولی جواب نداد.)

راهی هستش که در این صورت از تعریف کردن فیلد های جدول ها بتونیم این امر رو امکان پذیر کنیم؟

لطفا علاوه بر جواب دادن سوال دوم ،لطفا(حتما) به سوال اولی نیز جواب دهید چون یکی از بزرگترین سوالات ذهنم هستش.

خیلی ممنون از انجمن بسیار خوبتون
بسته شده

1 پاسخ

0 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام ، نوروز بر شما مبارک .

جواب سوال 1 - بله درستترین و بهترین راه ممکن همین راه است . شما باید یک جدول درست کنید که حداقل دارای 2 ستون باشه ، یکی برای کلید اصلی  و یکی برای نام رنگ .

جواب سوال 2 - به هیچ هیچ عنوان ممکن این کار رو انجام ندین . کلید اصلی جدول باید به صورت عددی باشه  و از مقدار رشته ای برای این فیلد استفاده نکنید . برای ویرایش اطلاعات هم از مقدار عددی استفاده بشه راحتتره . موتور بانک اطلاعاتی خودش تضمین می کنه که این مقدار برای هر سطر منحصر به فرد باشه و لازم نیست شما کار اضافه ای انجام بدین .

نتیجه : جدول شما باید 2 ستون با نام "کد رنگ" ، "نام رنگ" داشته باشه .
سلام

ممنون بابت جوابتون ولی  یه مشکلی که خیلی عذابم میده اینکه در روشی که جدول ما باید دو تا فیلد داشته باشه دقیقا مثل اون چیزی که شما تعریف کردین، اینکه  فرض کاربر اومد کد 100 برای رنگ سبز انخاب کرده ، حالا باری نمایش و ابدیت اون رنگ  مجبوریم هر دوتا فیلد داشته باشیم (در برنامه نمایش بدیم ) این حالت نمایش دادن کد ها و نام رنگ ها خیلی رو مخمه چون که خوب نیست برای این  موضوع یه دیتا گرید بزاریم و کلی از فضا گرافیکی رو بدیم به این جدول و نمایش اون .

واسه این موضوع شما چه راهی پیشنهاد میدین؟

(چون  کاربر نمیتونه که 12 یا 24 رنگ یا هرچقدر رنگ که وجود داره رو کد هاشو به ذهنش بسپاره به خواطر همین فک کنم ما باید هر دوتا فیلد جدول رنگ رو نمایش بدیم!)
توسط (594 امتیاز) 1 6 33
سوال جدید

2,334 سوال

2,871 پاسخ

3,725 دیدگاه

3,915 کاربر

دسته بندی ها

...