0 امتیاز
سلام  یک فرم دارم که اطلاعات جستجو شده را در یک  Datagridview نمایش می دهد، یکی از فیلد ها Image است چطور می توانم یک تصویر جایگزین و پیش فرض برای ستون  عکس ها انتخاب کنم؟

یا اینکه همان عکس های ذخیره شده در پایگاه را به صورت کوچک نمایش دهم...

3 پاسخ

+1 امتیاز
سلام این لینک واسه عکس پیشفرض در هر سطر :

http://www.w3-farsi.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%84%D9%88%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%D8%B3%D8%B7%D8%B1-datagridview/

و اگه عکس رو با فرمت varBinary یا image ذخیره کنی ، توی دیتا گرید ویو خودش نمایش میده و اگر منظورتون اینه که اندازش کوچیک شه باید گزینه auto size columne رو تغییر بدی تا اندازه دلخواه رو نمایش بده !
بله در اون لینک مسیر رو به صورت مطلق تعریف کرده بودن و واسه همه ی سطر ها یک عکس نمایش داده میشد . شما می تونید مقدار این فیلد رو از جدول موجود در بانک بخونید.
توسط (6,145 امتیاز) 5 11 116
ممنون از توضیحاتتون، ممکنه بیشتر راهنمایی بفرمائید...
توسط (133 امتیاز) 2 3 13
+1 امتیاز

سلام ، به نظر بنده خود عکس رو در پایگاه داده ذخیره نکنید ، بعد از مدتی حجم بانک اطلاعاتی به شدت بالا میره و سرعت و کاراییشو از دست میده . سیستمی که طراحی کردید کند میشه . به جاش مسیر عکس رو در بانک ذخیره کنید خیلی بهتره ، مثلا میتونید یک پوشه در مسیر برنامه ایجاد کنید و عکس ها رو در اون ذخیره کنید و مسیرشون رو در بانک ذخیره کنید . البته اگه برنامتون داخل یک سیستم اجرا میشه راه حل خوبیه .

اما اگر تعداد عکس های کمی در بانک ذخیره می کنید و حجمشون هم کمه ، بهتره در همون بانک ذخیره بشن.

می تونید از همون لینکی که دوستمون در پاسخ قبلی فرستادن استفاده کنید و فقط مسیر رو از بانک بخونید و در Datagridview نمایش بدین .

کامپوننت های مختلفی هم واسه اینکار وجود داره و با جستجو در اینترنت می تونید اطلاعاتی درباره نحوه ی کارشون پیدا کنید . در مجموعه کامپوننت های Dotnetbar ، کنترل DatagridviewX ش این قابلیت رو داره و میتونه عکس رو نمایش بده.

datagridviewX image

احسن.
توسط (2,595 امتیاز) 5 15 90
+2 امتیاز

بازم سلام ...

شما سوال خودتون رو بخونید چی پرسیدین !؟

"یکی از فیلد ها Image است چطور می توانم یک تصویر جایگزین و پیش فرض برای ستون  عکس ها انتخاب کنم؟" پس منظورتون از عکس پیشفرض چیه ؟

وقتی توی بانک یه فیلد عکس قرار بدید ، خود دیتاگریدویو عکس رو نمایش میده و اگه هم عکسی ذخیره نکنی یه ضربدر قرمز بجای عکس نشون میده !

واسه اتوسایز کردن عکس هم گزینه زیری اونی که بالا گفتم رو روی این بزار :

AllCellsExceptHeaders

سطر رو بزگتر میکنه و عکس رو بصورت کامل نشون میده ...

سوال رو درست بپرسید تا جواب درست بگیرین wink

ممنون از راهنمایی شما ، دلیل این قسمت سوالم که شما به آن اشاره کردید این بود که آموزشی شبیه به آموزش که شما لینک آن را ارائه دادید می خواستم...

اما شما قسمت دوم سوال رو هم خوندید:"یا اینکه همان عکس های ذخیره شده در پایگاه را به صورت کوچک نمایش دهم..." در هر صورت ممنون از لطف شما ...

اما دوست گرامی،  راهی وجود نداره که عکس ها کوچکتر نمایش داده شوند؟ آموزشی شبیه  آموزشی که دوستمون معرفی کردند؟
توسط (133 امتیاز) 2 3 13
سوال جدید

2,337 سوال

2,871 پاسخ

3,725 دیدگاه

3,924 کاربر

دسته بندی ها

...