سلام.
یک شی از کلاس تایمر به اسم Timer1 ایجاد شده و Timer یه زمانسنجه و کارش ایجاد وقفست.
Timer Timer1;
رویداد Shown:
زمانی این رویداد اتفاق میفته که یک فرم به نمایش در بیاد.
سازنده کلاس Timer صدا زده شده و برای شی Timer1 حافظه در نظر گرفته شده.
Timer1 = new Timer();
بعد گفته شده که بعد از 3000 میلی ثانیه رویداد Tick مربوط به تایمر اجرا بشه.
Timer1.Interval = 3000;
کدهای بالا مربوط به تنظیمات تایمر و در نظر گرفتن فضای حافظه بود و از اینجا به بعد کار تایمر شروع میشه.
Timer1.Start();
شما اگر از پنجره Toolbox یک تایمر به برنامه اضافه کنید میتونید تایمر رو انتخاب کنید و از پنجره رویدادها رویداد Tick رو انتخاب کنید. اما در اینجا به وسیله ی کد نویسی یک شی از تایمر ایجاد شده و از Toolbox استفاده نشده و ما برای ایجاد رویداد Tick این تایمر از این دستور استفاده میکنیم.
Timer1.Tick += Timer1_Tick;
برای تعریف رویداد میتونید اسم تایمر رو بنویسید و رویداد رو انتخاب کنید که در اینجا رویداد Tick انتخاب شده بعد =+ رو نوشته و کلید Tab رو دو بار پشت سر هم فشار بدید.
برای اینکه تایمر رو متوقف کنیم:
Timer1.Stop();
کل برنامه میگه که فرم SplashScreen سه ثانیه خودت رو نشون بده بعد یک شی از فرم یک رو ایجاد و فضا بهش اختصاص بده سپس نمایشش بده و خودت مخفی شو.
http://www.w3-farsi.com/کنترل-timer/