0 امتیاز

سلام!
از این که عنوان نا مفهوم بود معذرت میخوام!
یه نگاه به تصویر زیر بندازید.

توی این تصویر یه سری بلوک های وجود داره که حداقل یک ورودی و تنها یک خروجی دارند!
این ورودی و خروجی های بلوک ها توسط یه خط به هم متصل شده!
حالا من میخوام یه کنترلی درست کنم که شبیه به این بلوک ها باشه و خروجی و ورودی هایی داشته باشه که کاربر بتونه اون ها را با خط به هم وصل کنه!
فقط یک نکته باید ذکر کنم که من نمیخوام خودم توی محیط ادیتور دیزاین با این کنترل های کار کنم و یا اون خط ها را من وصل کنم ! من فقط یه ایکون از اون کنترل توی قمست تول باکس برنامه قرار میدم تا کاربر هر چقدر از این کنترل را خواست بتونه بکشه روی صفحه و ازش استفاده کنه!
میخوام نرم افزاری بنویسم که نحوه کارکردش دقیقا مثل نرم افزار LOGO! Soft Comfort باشه.
اگه بازم منظورم را متوجه نشدید میتونم این طوری بگم که...
به طور مثال من توی خود ویژوال استدیو میتونم از قسمت تول باکس یه سری کنترل را بکشم روی فرمم و اون ها را روی فرم جا به جا کنم یا از قسمت پراپرتی ویژگی های اون کنترل را تغییر بدم.
حالا من نیاز به نوشتن یه چنین نرم افزاری دارم که کل پراپرتی های اون بلوک ها ، اول اسم بلوک هست و بعد اینکه مثلا خروجی این بلوک به ورودی کدوم بلوک وصل شده.

امیدوارم بتونم جواب بگیرم!
ممنون میشم راهنماییم کنید!
ممنون از همه!

1 پاسخ

0 امتیاز
سلام ، به نظر بنده برای طراحی این برنامه از WinForm استفاده نکنید . دستتون بسته هست و کدهای دست و پا گیر و زیادی رو باید برای Handle کردن ساخت اشیا ، مقدار دهی خصوصیات و سایر مموارد بنویسید . بنده اگر به جای شما بودم از Html  و CSS و JS برای طراحی استفاده می کردم یعنی برنامه به صورت تحت وب و توسط مرورگر اجرا بشه ( اگر هم اصرار دارید که روی ویندوز اجرا بشه می تونید از WPF استفاده کنید که برای طراحی بسیار بسیار قویتر و بهتر عمل می کنه ) . اما به نظر بنده از همون HTML و... استفاده کنید . Framework های کمکی زیادی وجود داره که می تونید ازشون استفاده کنید . و در طراحی هم خیلی خیلی کارتون ساده تر هست .
سلام زبان یا کنسول اجرایی برنامه زیاد برام مهم نیست. یعنی مشکل زبون و یا محدودیت ها نیست! الان من دقیقا نمیدونم از کجا شرو کنم! مثلا هر کدوم اون خط هایی که به بلوک ها وصل میشه باید یک نت داشته باشه که امکان کنترل روی اون با فراخوانیش وجود داشته باشه ولی من دقیقا نمیدونم باید از کجا شروع کنم در واقع با تا حالا با گرافیک ها به این صورت کار نکردم.
توسط (123 امتیاز) 1 3
سوال جدید

2,337 سوال

2,871 پاسخ

3,725 دیدگاه

3,920 کاربر

دسته بندی ها

...