0 امتیاز
با سلام 3 تا فرم دارم در فرم اول تعدادی تکست باکس و چک باکس دارم و یک باتن، روی باتن فرم اول کلیک میکنم فرم دوم باز میشه در فرم دوم یه باتن دارم میخواستم بدونم چطوری مینونم باتن فرم دوم رو کدنویسی کنم که به اشیاء فرم اول مثل چک باکس دسترسی داشته باشم مثلا اگر چک باکس در فرم اول تیک خورده باشه یا تکست باکس در فرم اول مقدار داشته باشه چطوری میتونم از طریق باتن فرم دوم هرنوع عملیاتی انجام بدم امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.
بسته شده

2 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام این مشکل یک راه ابتکاری دیگه هم داره که بنده توی برخی از پروژه ها ازش استفاده کردم. 1-اول که باید Modifier کنترل مورد نظر در فرم اول رو Public کنید برای اینکه زمانی که در فرم دوم یک شی از Form1 ساختید به مشکل بر نخورید. 2-زمانی که میخواید Form2 رو نمایش بدید به صورت زیر عمل کنید new Form2().ShowDialog(this) البته میتونید مثل زیر هم این کار رو انجام بدید Form2 frm = new Form2(); frm.ShowDialog(this); این دو تا خیلی با هم تفاوت ندارن ولی حرفه ای تر اینه که اگر شما میخواد فقط فرمتون نمایش داده بشه از کد اولی استفاده کنید تو اینجا همه چی طبق روال عادی هست که هم انجام میدن ولی یه فرق داره و اونم کلمه کلیدی this در داخل پرانتز هست که برای اینکه به خاصیت owner در فرم دوم دسترسی داشته باشید باید بنویسید 3-در داخل فرم دوم هر جا که خواستید مقدار کنترلتون در Form1 رو تغییر بدید به صورت زیر بنویسید ((Form1)this.Owner).button1.Text = "salam"; اگر کد ها به هم ریخته نمایش داده شده بگید تا براتون ایمیل کنم
+1 امتیاز
سلام ، یکی از راههاش اینه که شما بیاین Modifier کنترل ها رو Public کنید ( روی CheckBox کلیک کنید واین خصوصیت را تنظیم کنید که با اصول شی گرایی سازگاری نداره ) .

روش دوم اینه که به طریقی بیاین مقدار Checkbox و سایر کنترل ها رو به فرم دوم ارسال کنید . که به نظر بنده شما بیاین در فرم دوم یک خصوصیت تعریف کنید و در هنگام نمونه سازی از فرم دوم بیاین مقدار کنترل رو در این خصوصیت قرار بدین . بعدا با نمایش فرم دوم به راحتی می تونید روی این مقدار این خصوصیت که همان مقدار کنترل هست عملیاتی رو انجام بدین .

روش ارسال اطلاعات از یک فرم به فرم دیگر در سایت هستش و می تونید استفاده کنید .
سوال جدید

2,337 سوال

2,871 پاسخ

3,725 دیدگاه

3,924 کاربر

دسته بندی ها

...