0 امتیاز
با سلام خدمت دوستان

من مشکلی داشتم که اندازه فرمم در مانیتورهای مختلف به هم میریزه مثلا تو لپ تاپ خدم اندازه فرم عالیه ولی منتهی وقتی برنامه رو رو مانیتور قدیمی مثلاcrt امتحانش میکنم نصف فرم خرج از مانیتور میره فک میکنم اکه اندازه فرمم بر اساس درصد بدم یعنی درصد مانیتور نه بر اساس پیکسل مشک حل بشه کسی میتونه کمکم کنه؟

اگه اساتید راه حل دیگه ای هم دارن بفرمایند

ممنونم
بسته شده

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام دوست عزیز

چندین راه وجود داره یکی استفاده از کامپونتت resize.net هستش//بی دردسر البته من پیداش نکردم والا همینجا میفرستادم

میتونی از چندتا گروپ باکس//یا پنل/// استفاده کنی همه ابجکت های لازمو داخل اون بزاری و فقط اندازه اون باکس رو ست کنی

البته برخی جاها هم نیازه از خاصیت anchor که در خود فرم موجود هست استفاده کنی بسته به موقعیت و نوع برنامه اینم لازمه

راه بعدی ابتدا اندازه فرم را تعیین میکنیم بعد ابجکت های داخل فرم رو برای تعیین محل ثابت مقدار دهمی میکنیم مثلا میخاهیم تکست باکس 1 هر زمان فرم بزرگ یا کوچک شد در محل ثابتی بماند 

مثال


 public Form1()
        {
            InitializeComponent();
*****************************************************************************************
تعیین وضعیت فرم
            Rectangle screen = Screen.PrimaryScreen.WorkingArea;
            int w = Width >= screen.Width ? screen.Width : (screen.Width + Width) / 2;
            int h = Height >= screen.Height ? screen.Height : (screen.Height + Height) / 2;
            this.Location = new Point((screen.Width - w) / 2, (screen.Height - h) / 2);
            this.Size = new Size(w, h);
            this.WindowState = FormWindowState.Maximized;
*****************************************************************************
          تعیین اندازه ابجکت
        textBox1.Bounds = new Rectangle(100, 100, 100, 500);
           
*******************************************************************************
  textBox1.Location = new Point(400, 10);

        }

 

 

این کد نیز محل ثابتی برای شی ایجاد میکند

 textBox2.Dock = DockStyle.Right;

 

سوال جدید

2,337 سوال

2,871 پاسخ

3,725 دیدگاه

3,919 کاربر

دسته بندی ها

...