سلام دوستان من دارم یک بازی میسازم و به یک مشکلی برخورد کردم.
این سنگ ها به سمت چپ حرکت میکنند و این هواپیما باید جا خالی بده تا با این سنگ ها برخورد نکنه.
مشکل این جاست که این کدی که من نوشتم کار نمیکنه .
میخواستم که هروقت که این سنگ ها به جلو هواپیما برخورد کرد ، یک قلب از این هواپیما کم کنه ..
if (pictureBox3.Left <= pictureBox2.Left + pictureBox2.Width || pictureBox10.Left <= pictureBox2.Left + pictureBox2.Width || pictureBox5.Left <= pictureBox2.Left + pictureBox2.Width || pictureBox4.Left <= pictureBox2.Left + pictureBox2.Width)
{
joon--;
pictureBox10.Left = 985;
pictureBox3.Left = 985;
pictureBox4.Left = 985;
pictureBox5.Left = 985;
j();
}
مشکل این کد اینه که بصورت رندوم و هرجوری که خودش بخواد و هروقت هواپیما به هر کدوم از این سنگ ها (هر سنگی ، چون بصورت رندوم خودش کار میکنه)برخورد کرد ، یک قلب کم میکنه.
تابع j(); هم برای ریست کردن بازیه و مشکلی نداره
پیکچر باکس 2 هم عکس هواپیما هستش