به دست آوردن تعداد کاراکترها، کلمات و جملات در سی شارپ

برای به دست آوردن تعداد کاراکترها و کلمات در یک تکس باکس در سی شارپ می‌توانید از متد‌های Length و Split کلاس String استفاده کنید. به طور کلی، می‌توانید از کد زیر برای این کار استفاده کنید:

string text = textBox1.Text;
int characterCount = text.Length;
int wordCount = text.Split(new char[] { ' ', '\r', '\n' }, StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries).Length;

label1.Text = "Character Count: " + characterCount.ToString();
label2.Text = "Word Count: " + wordCount.ToString();

در این کد، متغیر text متن وارد شده در textBox1 است. سپس از متد Length برای به دست آوردن تعداد کاراکترهای موجود در متن استفاده می‌شود. همچنین از متد Split با پارامترهایی که شامل فاصله، ردیف جدید و کاراکتر بازگشت خط است برای جداسازی کلمات در متن استفاده می‌شود. با استفاده از پارامتر StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries، می‌توانید از حذف کلمات خالی (کلماتی که فقط شامل فاصله و یا ردیف جدید هستند) جلوگیری کنید.

نتیجه به دست آمده به کمک متد ToString به رشته تبدیل شده و در دو لیبل قرار داده می‌شود. برای به دست آوردن جملات در یک متن، می‌توانید از روش جداسازی بر اساس نقطه (.) استفاده کنید. برای این کار، ابتدا متن را با استفاده از متد Split بر اساس نقطه جدا کرده و سپس این بخش‌ها را با هم ترکیب کنید. به طور کلی، می‌توانید از کد زیر برای این کار استفاده کنید:

string text = textBox1.Text;
string[] sentences = text.Split('.');

در این کد، متغیر text متن وارد شده در textBox1 است. سپس با استفاده از متد Split و پارامتر “.”، متن را بر اساس نقطه جدا می‌کنیم و به شکل یک آرایه از رشته‌ها (جملات) در متغیر sentences قرار می‌دهیم. روشی که در پاسخ قبلی ذکر شد به دست آمده‌اند، به دست آورید. به طور دقیق‌تر، تعداد جملات برابر با طول آرایه جملات (تعداد آیتم‌های آن) است. برای نمایش تعداد جملات در یک لیبل، می‌توانید از کد زیر استفاده کنید:

string text = textBox1.Text;
string[] sentences = text.Split('.');
int numberOfSentences = sentences.Length;

label1.Text = $"Number Of Sentences: {numberOfSentences}";