Object Browser

Object Browser یک ابزار مهم در ویژوال استودیو برای دسترسی و کسب اطلاعات در مورد فضاهای نام، کلاس ها، متدها، ثابت ها و … می باشد. برای استفاده از Object Browser کافیست که دکمه های ترکیبی Ctrl+Alt+J را با هم بفشارید تا پنجره ای به صورت زیر ظاهر شود :
object-browser-in-c#-01
قسمت (1) در شکل بالا جعبه جستجو است که با استفاده از آن می توانید فضای نام، کلاس، متد، و … مورد نظرتان را جستجو کنید. قسمت (2) لیست تمامی فضاهای نام، کلاس ها و موردی را که شما جستجو کرده اید را نشان می دهد. قسمت (3) محل نمایش اعضای کلاس مورد نظر شماست و قسمت (4) هم محل نمایش توضیحاتی در مورد اعضای کلاس می باشد. برای روشن شدن مطلب فرض کنید که شما می خواهید اطلاعاتی در مورد کلاس Math به دست آورید. کافیست که نام کلاس را در قسمت جستجو نوشته و دکمه Enter را بزنید :
object-browser-in-c#-02

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، نام کلاس در قسمت (2)، اعضای آن در قسمت (3) و توضیحات اعضای این کلاس در قسمت (4) نمایش داده می شود. حال فرض کنید در بین اعضای این کلاس می خواهید اطلاعاتی درباره متد ()Round به دست آورید. نام این متد را در بین لیست اعضای کلاس پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید :
object-browser-in-c#-03
همانطور که در قسمت (4) مشاهده می کنید، توضیحاتی در مورد این تابع از جمله سطح دسترسی، کاربرد، پارامترهای دریافتی، نوع برگشتی آن و حتی استثنایی که ممکن است در زمان استفاده از این متد رخ دهد به شما نمایش داده می شود. توصیه می کنیم که هر وقت در نحوه استفاده از یک کلاس، متد و … به مشکل بر خوردید حتما از این ابزار مفید استفاده کنید.