JDK و IntelliJ IDEA

IntelliJ IDEA محيط توسعه یکپارچه‌ای است که، داراي ابزارهايي براي کمک به شما براي توسعه برنامه‌های Kotlin می‌باشد. توصيه می‌کنیم که از محيط IntelliJ IDEA براي ساخت برنامه استفاده کنيد، چون اين محيط داراي ویژگی‌های زيادي براي کمک به شما جهت توسعه برنامه‌های Kotlin می‌باشد. توسط IntelliJ IDEA می‌توان در استانداردهاي مختلف جاوا مانند J2SE ،J2EE و J2ME برنامه نويسي کرد. همچنين از محيط زبان‌های PHP ،HTML ،C و نيز Groovy پشتيباني می‌کند.

JDK که مخفف عبارت Java Development Toolkit می‌باشد ترکيبي از کامپايلر زبان جاوا، کلاس‌های کتابخانه‌ای (Java Class Libraries) و JVM و فایل‌های راهنماي آن‌ها می‌باشد. براي اينکه ما بتوانيم با استفاده از زبان برنامه نويسي Kotlin، برنامه بنويسيم به اين مجموعه نياز داريم. تعداد زيادي از پردازش‌ها که وقت شما را هدر می‌دهند به صورت خودکار توسط IntelliJ IDEA انجام می‌شوند. يکي از اين ویژگی‌ها اينتلی سنس (Intellisense) است که شما را در تايپ سريع کدهايتان کمک می‌کند.

IntelliJ IDEA برنامه شما را خطايابي می‌کند و حتي خطاهاي کوچک (مانند بزرگ يا کوچک نوشتن حروف) را برطرف می‌کند. با اين برنامه‌های قدرتمند بازدهي شما افزايش می‌یابد و در وقت شما با وجود اين ويژگيهاي شگفت انگيز صرفه جويي می‌شود. IntelliJ IDEA رایگان است و می‌توان آن را دانلود و از آن استفاده کرد. اين برنامه ويژگيهاي کافي را براي شروع برنامه نويسي Kotlin در اختيار شما قرار می‌دهد. در آموزش‌ها از IntelliJ IDEA نسخه 2018 استفاده شده است و استفاده از اين نسخه براي انجام تمرينات اين سايت کافي می‌باشد. براي دانلود نرم افزارهاي مورد نياز بر روي لينک زير کليک کنيد :

در درس آينده مراحل نصب و راه اندازي دو نرم افزار JDK و IntelliJ IDEA را توضيح می‌دهیم.