ارتباط Crystal Report و بانک اطلاعاتی (روش مستقیم)

برای ارتباط مستقیم Crystal Report با پایگاه داده مانند شکل زیر ابتدا بانک مورد نظرتان را با راست کلیک بر روی گزینه ی Database Fields و انتخاب گزینه ی Database Expert ، انتخاب کنید :
Crystal Report and Database Communication 1

در این مرحله باید منبع داده ی مورد نظر خود را به Crystal Report معرفی کنید . برای این کار کادر زیر نمایش داده می شود. گزینه ی Create New Connection را باز کنید و سپس گزینه ی OLE DB(ADO) را انتخاب نمایید:
Crystal Report and Database Communication 2

در شکل زیر باید فراهم آورنده (Provider) داده مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید . برای بانک اطلاعاتی SQL Server از Microsoft Oledb Provider for Sql Server و برای بانک Access از Microsoft Jet.4.0 OLedb provider استفاده کنید . چون در این مثال بانک اطلاعاتی ما Access است گزینه دوم را انتخاب می کنیم و بر روی دکمه Next کلیک می کنیم .
Crystal Report and Database Communication 3

در این مرحله باید مسیر بانک را انتخاب کنید و بر روی Finish کلیک کنید :

Crystal Report and Database Communication 4

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید لیست جداول بانک اطلاعاتی بارگزاری شده اند . به این خاطر که در بانک این مثال فقط یک جدول به نام tablePersonels وجود دارد ، فقط نام یک جدول را می بینید . جداولی که قصد دارید داده های آنها را در گزارش قرار دهید را انتخاب و سپس بر روی دکمه ای که در شکل مشخص شده است کلیک کنید .

Crystal Report and Database Communication 5

بعد از اینکه به بانک اطلاعاتی متصل شدیم و جداول را انتخاب کردیم ، لیست آنها در پنجره Field Explorer و در زیر مجموعه Database Fields نمایش داده می شوند :

Crystal Report and Database Communication 6

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید جدول ما شامل 4 ستون به نام های ID ، FirstName ، LastName ، Age می باشد . فیلد هایی که قصد دارید داده های آنها را در گزارش نمایش دهید را بر روی قسمت Details یا Section 3 بکشید .
Crystal Report and Database Communication 7

برای مشاهده داده های فیلد ها بر روی دکمه ی Main Report Preview کلیک کنید تا پیش نمایش داده ها را به شما نشان دهد :

Crystal Report and Database Communication 8
در درس بعدی در رابطه با روش غیر مستقیم ارتباط Crystal Report با بانک اطلاعاتی توضیح می دهیم .