کنترل TabStrip

در این آموزش قصد دارم کنترل TabStrip را به شما معرفی کنم ، کارایی و کاربرد این کنترل دقیقا شبیه کنترل TabControl در ویژوال استودیو هست ولی خوب طبیعتا زیباتر و دارای قابلیت های بیشتری هست. همانطور که از اسم این کنترل پیداست ، کنترلی است برای ایجاد تب در برنامه. برای اضافه کردن tab جدید به این کنترل از کادر Smart Tag یا از پنجره ی Properties استفاده می کنیم :
TabStrip-DevComponent (1)

یا از طریق پنجره ی Properties :
TabStrip-DevComponent (3)

خصوصیات پر کاربرد این کنترل

Style : همانطور که می دانید بیشتر کنترل های این بسته دارای این خاصیت هستند که این کنترل نیز از این قاعده مستثنی نیست ، شما به وسیله ی این خصوصیت می توانید Style این کنترل را به دلخواه تغییر بدهید مثلا :
TabStrip-DevComponent (4)
در شکل بالا استایل را به Office 2007 تغییر دادیم و کنترل شکل بهتری را گرفت.

Show Focus Rectangle : اگه این خصوصیت را برابر False قرار بدهید ، مستطیلی که هنگام تب زدن برای کنترل ها نمایش داده می شود حذف می شود :
TabStrip-DevComponent (5)

TabStrip-DevComponent (6)

Selected Tab : به وسیله ی این خصوصیت می توانید تب پیشفرضی را که هنگام Run کردن برنامه می بینید را تغییر بدهید ، مثلا اگه این خصوصیت را برابر TabItems2 قرار بدهید ، هنگامی که برنامه Run می شود این تب به صورت پیشفرض انتخاب شده هست.

KeyboardNavigationEnabled : اگه این خصوصیت را برابر true قرار بدهید می توانید به وسیله ی کیبورد و کلید های جهت نما بین tab ها Switch کنید.

CloseButtonOnTabsAlwaysDisplayed: اگه این خصوصیت را برابر True قرار بدهید کنار هر tab یک دکمه Close نمایش داده می شود. البته برای نمایش دکمه Close باید مقدار خاصیت CloseButtonOnTabsVisible نیز true باشد :
TabStrip-DevComponent (9)

DisplaySelectedTextOnly : اگه این خصوصیت را برابر true قرار بدهید فقط برچسب tab ای که انتخاب شده نمایش داده می شود :
TabStrip-DevComponent (10)