الحاق یا چسباندن رشته ها

چندین راه برای الحاق رشته ها به هم وجود دارد. الحاق به معنای چسباندن چندین رشته به هم و تبدیل آنها به یک رشته است. در جاوا یکی از راه های ساده الحاق رشته ها استفاده از عملگر + است :

String str1 = "Happy ";
String str2 = "New Year";
String result = str1 + str2;

System.out.println(result);
Happy New Year

مشاهده می کنید که استفاده از این عملگر چطور باعث ترکیب دو عملوند رشته ای شد. به این نکته توجه کنید که استفاده از عملگر + باعث ترکیب یک رشته با یک نوع داده ای دیگر مانند int می شود که در این حالت نوع int به صورت خودکار به نوع رشته ای تبدیل می شود.

System.out.println("Number of Guests: " + 100);
Number of Guests: 100

راه دیگر برای چسباندن دو رشته استفاده از متد ()concat می باشد. شما می توانید تعداد بی نهایت رشته یا شیء به عنوان آرگومان به این متد ارسال کنید. در زیر نحوه استفاده از این متد نشان داده شده است :

String str1 = "Hello";
String str2 = " World";

String str3 = str1.concat(str2);
System.out.println("String concat using String concat method : " + str3);
Hello World

استفاده از متد ()join نیز یکی دیگر از روش های الحاق رشته ها است. از این متد برای ترکیب رشته ها و ذخیره آنها در یک آرایه از نوع رشته استفاده می شود.

String[] words = { "Welcome", "to", "my", "site." };
String result = String.join(" ", words);

System.out.println(result);
Welcome to my site.

متد ()join دو آرگومان قبول می کند، اولین آرگومان، رشته ای است که در داخل هر یک از رشته هایی که قرار است با هم ترکیب شوند قرار می گیرد. که در مثال بالا یک رشته که در اصل یک فضای خالی است( ” ” ) را بین کلمات قرار می دهیم. دومین آرگومان خود آرایه رشته ای است. سربارگذاری دیگر این متد به شما اجازه می دهد به جای آرایه رشته ای، لیست رشته ها را ارسال کنید.

String result = String.join(" ", "Welcome", "to", "my", "site.");

System.out.println(result);
Welcome to my site.

رشته ها در جاوا تغییر ناپذیر هستند. این بدین معنی است که متغیر رشته ای یکبار مقدار دهی می شود و مقدار آن تغییر نمی کند. وقتی مقدار یک رشته را در جاوا اصلاح می کنید یک نسخه جدید از رشته ایجاد و نسخه قبلی دور انداخته می شود. بنابراین همه متدهایی که با رشته ها سر و کار دارند یک نسخه از رشته اصلاح شده را بر می گردانند و نسخه اصلی دست نخورد باقی می ماند.