حلقه for…of

حلقه for…of یکی دیگر از ساختارهای تکرار در جاوااسکریپت می‌باشد که مخصوصاً برای آرایه‌ها، رشته ها و مجموعه‌ها طراحی شده است. حلقه for…of با هر بار گردش در بین اجزاء، مقادیر هر یک از آنها را در داخل یک متغیر موقتی قرار می‌دهد و شما می‌توانید بواسطه این متغیر به مقادیر دسترسی پیدا کنید. در زیر نحوه استفاده از حلقه for…of آمده است :

for (var temporaryVar of array/string)
{
    code to execute;
}

temporaryVar متغیری است که مقادیر اجزای آرایه را در خود نگهداری می‌کند. سپس کلمه کلیدی of و بعد از آن نام آرایه، رشته و یا مجموعه را می‌نویسیم. در زیر نحوه استفاده از حلقه for…of آمده است :

 1: var numbers = [ 1, 2, 3, 4, 5 ];
 2: 
 3: for (var n of numbers)
 4: {
 5:     console.log("Number ", n);
 6: }
Number 1
Number 2
Number 3
Number 4
Number 5

در برنامه آرایه‌ای با 5 جزء تعریف شده و مقادیر 1 تا 5 در آنها قرار داده شده است (خط 1). در خط 3 حلقه for…of شروع می‌شود. ما یک متغیر موقتی تعریف کرده‌ایم که اعداد آرایه را در خود ذخیره می‌کند. در هر بار تکرار از حلقه for…of متغیر موقتی n، مقادیر عددی را از آرایه استخراج می‌کند. حلقه for…of مقادیر اولین تا آخرین جزء آرایه را در اختیار ما قرار می‌دهد. حلقه for…of ما را قادر می‌سازد که به داده‌ها دسترسی یابیم و یا آنها را بخوانیم و اصلاح کنیم. برای درک این مطلب در مثال زیر مقدار هر یک از اجزا آرایه افزایش یافته است :

var numbers = [ 1, 2, 3, 4, 5 ];

for (var n of numbers)
{
    console.log(++n);
}
2
3
4
5
6