File System

بیشتر اوقات لازم است که داده‌هایتان را در یک فایل دائمی ذخیره کنید. همچنین لازم است که به سیستم فایل‌ها یا دایرکتوری کامپیوتر دسترسی داشته باشید به طوری که بتوانید فایل‌ها را در آنها قرار داده و ذخیره کنید، مکانی را که می‌خواهید فایل درآن ذخیره شود را نشان داده، فایلی که در یک دایرکتوری ذخیره شده را مشاهده کرده و به طور خلاصه جزییاتی در مورد یک دایرکتوری خاص را به دست آورید.
شما حتی می‌توانید چک کنید که اندازه فایل چقدر است و آیا فایل از نوع فقط خواندنی است یا نه؟ اگر چه استفاده از پایگاه داده امروزه بیشتر ترجیح داده می‌شود، اما گاهی اوقات برای برانامه های کوچک استفاده از یک فایل متنی کاراتر است. همچنین برخی از برنامه‌های کاربردی هنوز وجود دارند که داده‌هایشان را در یک فایل متنی ذخیره می‌کنند و بنابراین لازم است که اطلاعات در این فایل نوشته و از آن خوانده شود.
دات نت دارای کلاسهایی است که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتویات فایلها را بخوانید، در داخل آنها بنویسید و صفات فایلها و دایرکتوری‌ها را چک کنید. در درس بعد نحوه نوشتن یک داده باینری و فشرده سازی فایل‌ها که باعث کاهش حجم آن‌ها می‌شود را خواهید آموخت.