کنترل ButtonX

این کنترل همانند کنترل Button در Vs است ولی با امکاناتی فراتر از آن که میتواند در برنامه های کاربردی به شما کمک کند. برخلاف خود Button در Vs این کنترل میتواند مثل یک Container نیز رفتار کند یعنی خودیک بستر برای کنترل های دیگر شود.برای اضافه کردن گزینه یا کنترل به این کنترل میتوانید از کادر SmartTag کمک بگیرید. به شکل زیر دقت کنید.

ax1

خصوصیات

AutoExpandOnClick : در صورتی که این خصوصیت رو برابر true قرار دهید با کلیک کردن بر روی دکمه به طور خودکار کشو حاوی گزینه های آن باز میشود و دیگر نیازی نیست حتما بر روی دکمه ی DropDown ( دکمه ی مثلثی پایین دکمه ) کلیک کنید.

Popup Side : به وسیله ی این خصوصیت میتوانید تعیید کنید که منوی کشویی از کدام جهت باز شود.

ax2

Shape : شکل دکمه را مشخص میکند به وسیله ی این خصوصیت میتوانید دکمه های دایره ای نیز داشته باشید.

ShapeProperties

نحوه ی انجام این کار : بر روی دکمه ی Ellipse قسمت Value خصوصیت Shape کلیک کنید و از کادر مکالمه ظاهر شده شکل دایره را برگزینید و یا آن را Edit کنید.

ShapeProperties1

متد ها

Pulse : این متد باعث میشود که دکمه با افکت Pulse ( چشمک زدن ) نشان داده شود.این متد میتوانید یا به صورت دائم و همیشگی اجرا شود یا به تعدادی که برنامه نویس تعیین کرده است . برای تعیین تعداد چشمک میتوانید از کد زیر استفاده کنید.

ButtonX1.Pulse(5);

در صورتی که برای این تد مقداری را تعیین نکنید به صورت مداوم تکرار می شود.

کاربرد : این متد برای اینکه دکمه ی پیشفرض را به کاربر نشان دهید کابرد فراوان دارد.

Stop Pulse : این متد سبب متوقف شدن افکت Pulse میشود.

ButtonX1.StopPulse();

PulseSpeed : سرعت افکت Pulse را تعیین میکند.

ButtonX1.PulseSpeed=8;

*** بقیه ی خصوصیات و متدها زیاد پرکاربرد نیستند فقط در بعضی از مکان ها کاربرد دارند و مقدار پیشفرض آنها کفایت میکند و نیازی به توضیح ندارند. در صورتی که با این خصوصیات مشکلی داشتین میتونین به صورت پیام خصوصی بپرسین.