ادغام کدهای HTML و PHP

PHP بصورت Html embedded است و این بدین معناست که دستورات این زبان را می توان بین کدهای html نوشت. در یک فایل با پسوند php. می توان کدهای HTML و PHP را با هم ادغام کرد. یک مثال می زنیم. فرض کنید که می خواهید یک جعبه متن HTML را به وسیله دستور PHP ایجاد کنید برای این کار فایل MyFirstProgram.php ی، که در درس قبل ایجاد کردید را با ویرایشگر متن باز و کدهای قبلی آن را پاک کرده و سپس کد زیر را در داخل آن بنویسید :

 <input type = "text" value = "Hello World!/>

در کد بالا ما فقط با استفاده از یک تگ HTML یک جعبه متن را ایجاد کرده ایم. اگر برنامه را اجرا کنید، خروجی به صورت زیر خواهد بود :
integration-of-html-and-php-code-01
حال اگر بخواهیم همین جعبه متن را با کدهای PHP تولید کنیم، باید از دستور echo به صورت زیر استفاده شود :

<?php    

    echo ' <input type="text" value="Hello World!" /> ';

?>

با اجرای کد بالا مشاهده می کنید که خروجی همان است که در شکل بالا دیدیم. همانطور که در درس اول اشاره شده وب سرور یک فایل با پسوند HTML برای مرورگر می فرستد. چون فقط تگ های HTML برای مرورگر قابل تشخیص هستند. حال برای اطمینان از این گفته به سورس صفحه نگاه می کنیم. برای این منظور بر روی صفحه مرورگر راست کلیک کرده و گزینه View Page Source را انتخاب می کنیم :
integration-of-html-and-php-code-02
با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای به صورت زیر نمایش داده می شود که همان کدهایی است که توسط وب سرور برای مرورگر ارسال شده اند. مشاهده می کنید که خبری از تگ های باز و بسته PHP نیست. چون این تگ ها فقط در داخل سرور پردازش شده و نتیجه به صورت HTML برای مرورگر ارسال می شود :
integration-of-html-and-php-code-03

از کدهای PHP در داخل تگ های HTML هم می توان استفاده کرد. فرض کنید متن “Hello World” را یک بار با و بار دیگر بدون استفاده از PHP می خواهیم که در داخل جعبه متن بنویسیم :
بدون استفاده از دستور PHP

<input type="text" value="Hello World!"/>

با استفاده از دستور PHP

<input type="text" value="<?php echo 'Hello World!'; ?>"/>

خروجی هر دو کد بالا به صورت زیر است :
integration-of-html-and-php-code-04